Friday, July 5, 2013

Pemuda Bunuh dan Bawa Mayat Kekasihnya Keliling Kota

Jumaat 05/07/2013

Beijing - Perbuatan keji seorang pemuda di China ini, setelah membunuh kekasihnya, kemudian membawa mayat kekasihnya jalan-jalan keliling kota. Mayat sang kekasih dibawa di dalam keretanya sambil dia   berkeliling ke beberapa wilayah di China.

Seperti dilansir news.com.au, Jumaat (5/7/2013), lelakiyang berasal dari Guanggong ini telah ditahan oleh anggota keselamatan setempat dan dijerat dakwaan pembunuhan. Lelaki bermarga Pan ini dituduh membunuh kekasihnya yang bermarga Luo pada Mei lalu, setelah terlibat pertengkaran.

Pan membawa mayat kekasihnya tersebut dari Guangdong menuju ke provinsi Fujian kemudian ke kota Xiamen dan Fuzhou dengan mobil. Hal ini demi memenuhi permintaan terakhir kekasihnya yang ingin keliling dunia.

Setelah melakukan perjalanan bersama mayat kekasihnya tersebut, Pan membuang keretanya di Lapangan Terbang Fuzhou. Dia meninggalkan begitu saja kereta yang masih berisi mayat kekasihnya tersebut.

Kemudian dia terbang ke Shanghai, hingga akhirnya ditangkap polis  di Sanya, Hainan. Penangkapan dilakukan seminggu setelah kejadian, namun kes ini baru mulai dibicarakankan bulan ini.

Hasil penyiasatan polis   setempat menunjukkan, Pan membunuh kekasihnya dengan pisau kecil yang biasa digunakan untuk memotong kertas. Insiden ini terjadi setelah keduanya bertengkar hebat kerana Luo ingin mengakhiri hubungan asmara mereka yang sudah berjalan selama 6 tahun.

Menurut polis , insiden penusukan tersebut terjadi  dekat rumah Luo yang ada di Foshan, Guangdong, China. Beberapa jam setelah penusukan, Pan sempat berdiam diri di lokasi kejadian sambil memikirkan tindakan apa yang harus dilakukannya.

Pemuda berusia 22 tahun ini pun berniat menyerahkan diri kepada polis . Namun sebelumnya, dia bertekad membawa mayat kekasihnya mengunjungi beberapa kota seperti yang selalu menjadi keinginan kekasihnya semasa hidup.detikNews

No comments:

Post a Comment