Saturday, August 24, 2013

Bayi 3 Tahun Diperkosa Pemandu. Kejamnya !

24 Ogos 2013

New Delhi - Selang sehari setelah pemerkosaan wanita fotografer di Mumbai, kembali terjadi kes serupa di Uttar Pradesh, India. Kali ini menimpa anak perempuan yang masih berusia 3 tahun. Mangsa diperkosa oleh pemandu yang biasa menghantar-jemput dia ke sekolah play group.

Seperti dilansir Hindustan Times, Sabtu (24/8/2013), kes ini terjadi di wilayah Bahraich, Uttar Pradesh pada Jumaat (23/8) waktu setempat. Gadis kecil ini keluar dari   van yang biasa menjadi tranportnya ke sekolah play group setempat, dalam keadaan mengalami pendarahan dan menangis kesakitan.

Kepada keluarganya, korban pun menceritakan peristiwa yang dialaminya. Pihak keluarga lantas melaporkan kejadiannya ini kepada polis .

Dari keterangan mangsa diketahui bahawa pelaku yang masih berusia 19 tahun sengaja menurunkan anak-anak lain yang ikut dalam kereta jemputannya, di rumah masing-masing terlebih dahulu. Ketika tinggal  mangsa seorang diri  , pelaku membawanya ke sebuah tempat sunyi di kawasan Civil Lines.

Di lokasi itulah, pelaku bernama Anil Kumar Beria ini memperkosa mangsa. Setelah itu, pelaku mengantar mangsa pulang ke rumah dan melarikan diri.

Polis  yang mendapat laporan berusaha menangkap pelaku, namun sempat dihalangi oleh sekelompok massa yang membela pelaku tak bersalah. Bahkan pihak keluarga pelaku berusaha menutup  kes ini.

Di sisi lain, keluarga dan tetangga korban marah dan mengancam akan mengumbar kes ini ke media. Mereka juga mengancam akan menghubungi pegawai polis senior agar kes ini diusut.

Setelah berupaya keras, polis  akhirnya menangkap pelaku pada Jumaat (23/8) malam waktu setempat.   Van yang biasa dipandukan pelaku ketika mengantar-jemput anak-anak play group ikut disita polis .

Hasil pemeriksaan perubatan terhadap mangsa, didapati bahawa mangsa memang telah diperkosa.
 Sumber:detikNews

No comments:

Post a Comment

Post a Comment