Saturday, January 18, 2014

Diplomat British Bunuh Diri Lompat dari Tingkat 7 Hotel Rumania

17 Jan 2014 
 
Daily Mail
Bucharest - Seorang diplomat British dilaporkan terbunuh setelah jatuh dari tingkat 7 sebuah hotel di Rumania. Kematian diplomat berusia 47 tahun ini disebut-sebut merupakan bunuh diri.

Media dan televisyen tempatan melaporkan bahawa lelaki tersebut merupakan seorang diplomat di Kedutaan Besar British di Rumania. Diplomat tersebut terbunuh setelah terjatuh dari tingkat paling atas Hotel Mara yang ada di kota Baia Mare, Rumania.

Jurucakap Polis   setempat, Dumitrita Rus menyatakan penyiasatan atas insiden ini masih terus dilakukan. Polis  menolak untuk berkomentar banyak atas insiden ini. Demikian seperti dilansir Daily Mail, Jumaat (17/1/2014).

Televisyen setempat, Realitatea TV menampilkan gambar jasad diplomat ini yang ditutupi kain putih ketika hendak dimasukkan ke dalam sebuah kenderaan. Televisyen tersebut melaporkan bahawa si diplomat yang tidak disebut namanya, sengaja melompat dari tingkat 7 hotel tersebut.

Polis sempat menyita lokasi sekitar hotel ketika melakukan penyiasatan. Jasad diplomat tersebut sengaja ditutup kain putih agar tidak boleh dilihat warga yang berkumpul  dekat lokasi.

Hotel Mara dikenali sebagai hotel tiga bintang   di kota Baia Mare, yang berjarak sekitar 7 jam memandu dari pejabat kedutaan Kedutaaan British  di Bucharest, ibukota Rumania. Atas insiden ini, Kementerian Luar Negeri  England menyatakan telah mendapat laporan soal itu.

"Kami telah mendapat laporan dan sedang memantaunya," ujar seorang pegawai Kementerian Luar Negeri   yang tidak menyebutkan nama.
sumber berita dari detikNews

No comments:

Post a Comment