Saturday, January 18, 2014

Isteri menteri meninggal usai bongkar kecurangan suaminya melalui tweeter

18 Jan 2013

Istri menteri India tewas usai bongkar perselingkuhan suaminya
Menteri Sumber Daya Manusia India Shashi Tharoor dan isterinya Sunanda Puskhar Tharoor. alarabiya.net
 

Sunanda Puskhar, isteri dari Menteri Sumber Daya Manusia India, Shashi Tharoor, ditemui meninggal kelmarin di sebuah kamar hotel lima bintang di Ibu Kota New Delhi. Kematian Sunanda terjadi setelah dia mengungkap kemungkinan kecurangan suaminya dengan seorang wartawan wanita dari Pakistan di Twitter.
Setiausaha peribadi Shashi, Abhinav Kumar, mengatakan tubuh Sunanda ditemui oleh Sashi, setelah dia kembali dari sebuah perjumpaan parti dua hari lalu, seperti dilapor web asiaone.com, Sabtu (18/1).

"Dia tampak seperti sedang tidur secara normal, tapi dia kemudian ditemui sudah meninggal," kata Kumar kepada wartawan, merujuk kepada Sunanda Pushkar, seorang pengusaha berusia 52 tahun yang sebelumnya berbasis di Dubai. Kumar juga menyatakan bahawa tidak ada tanda-tanda penganiayaan.
Kematian Sunanda terjadi sehari setelah laporan-laporan media yang menunjukkan adanya dugaan kecurangan antara Shashi, 57 tahun, dengan seorang wartawati dari Pakistan, Mehr Tarar, dan di antara mereka juga saling bertukar pesan di Twitter.

Peristiwa ini dimulai pada Rabu malam ketika serangkaian kicauan muncul di akaun Twitter Shashi, yang juga mantan diplomat   Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), novelis, dan jurucakap kunci pemerintah.

Sunanda dikatakan marah atas dugaan perselingkuhan antara suaminya dan Tarar.Shashi dengan cepat menanggapi pernyataan itu dan mengatakan bahawa akaun Twitter miliknya telah diretas. Tetapi Sunanda menyatakan kepada dua surat khabar bahawa dia yang menulis kicauan itu.

"Akaun kami tidak diretas dan saya telah mengirimkan kicauan ini," ujar Sunanda kepada the Economic Times dalam komentarnya dua hari lalu.
Sunanda juga mengungkap skandal korupsi yang berkaitan dengan turnamen kriket Premier League India (IPL) yang hampir menghancurkan karir Shashi pada 2010 dan membuatnya mengundurkan diri dari kabinet.
 Merdeka.com

No comments:

Post a Comment