Friday, January 17, 2014

Saman syarikat ubat gigi kerana gagal dapat pacar seperti dalam iklan

 17 Jan 2014
Gagal dapat pacar, pria Nigeria gugat perusahan odol
gambar hiasan. ©shutterstock.com/Mau Horng
 
Athony Olatunfe, seorang lelaki Nigeria ini telah menggunakan ubat gigi jenama 'Close-Up' selama tujuh tahun dengan harapan dapat menarik seorang wanita.

Namun, harapan itu hampa dan sekarang dia memutuskan untuk saman Close-Up kerana ubat gigi itu tidak membantu dia mendapatkan seorang pacar dengan nafas berbau segar seperti yang dijanjikan di iklan odol itu, seperti dilapor web emirates247.com, Khamis (16/1).
Menurut lelaki berusia 26 tahun itu, perusahaan Unilever Nigeria Limited telah disaman dan dia telah menuntut agar perusahaan itu membuktikan klaim mereka dengan ujian makmal.

Di iklan Close-Up, para perempuan diperlihatkan akan tergila-gila dengan para lelaki setelah memberus gigi mereka, seperti dikutip web Geobeats.
"Tapi tidak ada gadis yang pernah mau dengan saya, bahkan untuk sekadar pergi keluar minum teh atau kopi dengan saya, meskipun saya yakin mereka boleh mencium bau nafas saya," kata Olatunfe.
"Saya selalu memberus gigi saya dengan begitu banyak gel Close-Up untuk memastikan bahawa gadis-gadis akan tertarik oleh nafas segar saya seperti yang ditunjukkan di televisyen," lanjut dia.

Olatunfe, yang dirugikan, telah memberikan semua tabung Close-Up yang sudah habis dia gunakan, setengah digunakan, dan belum digunakan sebagai bukti ke mahkamah.
Unilever telah dituduh melakukan 'pembohongan' dan menyebabkan dia menderita secara mental.

Merdeka.com



No comments:

Post a Comment