Wednesday, April 23, 2014

SMS ‘Awak boleh sembahyang untuk anak’ membawa berita duka

23 Apr 2014

Oleh Yusmawati Mhd Yusof
Melaka: Seorang ibu tidak menyangka khidmat pesanan ringkas (SMS) ‘Selamat jalan’ dan ‘Lagi satu kali tak SMS. Awak boleh sembahyang untuk anak’ yang diterimanya, kelmarin membawa petanda anak bongsunya mati dibunuh selepas diculik lelaki tidak dikenali.

SMS itu diterima A Letchumy, 44, ibu kepada M Gunaseelan, 13, pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tun Mutahir yang ditemui mati dengan kedua-dua tangan dan kaki diikat pada kerusi di tingkat satu sebuah rumah kedai di Taman Merdeka Jaya, Batu Berendam, di sini, kelmarin.
 
 
Bapa mangsa D Murugan, 52, berkata, mereka hanya mengetahui Gunaseelan diculik selepas isterinya menerima panggilan daripada seorang lelaki tidak dikenali mengaku menculik mangsa dan menuntut wang tebusan RM20,000 kira-kira jam 7 malam, Ahad lalu.

“Pada pagi hari kejadian saya keluar ke pasar borong untuk membeli sarapan dan lauk, namun sebaik pulang Gunaseelan sudah tiada di rumah. Apabila sehingga petang dia tidak pulang kami menyangkakan dia ke kafe siber berhampiran.
FotoLETCHUMY (duduk) diberi minuman dan ditenangkan ahli keluarga ketika menunggu mendiang anaknya. Gambar kecil, SMS yang diterima daripada penculik anaknya.

“Namun, sejurus selepas isteri menerima panggilan telefon itu, bimbang dengan keselamatannya kami mencarinya di kawasan sekitar sebelum membuat laporan di Balai Polis Batu Berendam,” katanya ketika ditemui di pekarangan Bilik Mayat Hospital Melaka, di sini, semalam. myMetro

No comments:

Post a Comment