Saturday, May 31, 2014

Teluk Intan: Nombor pimpinan PAS digodam

Harakahdaily

MUHAMMAD FAEEZ AZAHAR | .
TELUK INTAN: Nombor telefon yang digunakan oleh Pengarah Pilihanraya PAS Teluk Intan, Mohd Akram Ayub telah digodam oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Nombornya telah digunakan oleh penggodam untuk menghantar SMS yang berunsur fitnah dan saraf untuk meragukan pengundi-pengundi Teluk Intan.

Pelbagai SMS telah disebarkan menggunakan nombor tersebut dan ramai pengundi memaklumkan bahawa mereka menerima pelbagai SMS yang meragukan.

Ketua Penerangan Pemuda PAS Teluk Intan, Muhammad Basyir ketika ditemui memaklumkan bahawasanya Akram menafikan sekeras-kerasnya SMS yang disebarkan itu dihantar oleh dirinya.

Kata beliau, pihaknya mendapat maklumat dan aduan ramai tentang sebaran SMS palsu itu yang telah menyebabkan pengundi-pengundi keliru serta terpengaruh.

Tegas Basyir, beliau tidak menolak kemungkinan ia boleh mempengaruhi pengundi hingga menyebabkan keputusan pengundian juga terkesan.

"Kami yakin perbuatan ini dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dan sangat terdesak sehingga sanggup membuat tindakan demikian.

"Kami akan berbincang dan kemungkinan akan membuat laporan polis berhubung tindakan khianat itu," jelasnya.

No comments:

Post a Comment