Tuesday, July 29, 2014

Petugas rumah sakit perkosa warga emas

Petugas Ruang Radiasi RS Perkosa Lansia
NET
Gambar hiasan

 JAKARTA - Petugas ruang radiasi Rumah Sakit (RS) Thung Song, Thailand ditangkap  kerana memperkosa pasakit seorang warga emas

Lelaki berusia 26 tahun itu itu pun harus mempertanggungjawabkan perbuatannya itu, tulis laman Bangkok Post pada Sabtu (26/7/2014).
Sekelumit cerita itu merupakan catatan Polis Thailand menangani dua kes perkosaan. Si petugas ruang radiasi itu, Chatcharin Kraiwatanapong adalah pekerja alih daya. Dugaan perkosaan itu terjadi pada 12 Julai 2014.
Kemudian, kes kedua, adalah kes percubaan perkosaan oleh seorang pemandu  bas asal Provinsi Phetchabun, Thailand. Pelaku berusia 21 tahun itu bernama Sarawat Kaewsukkho.

Mangsanya adalah seorang remaja berusia 20 tahun yang menjadi penumpang terakhir bas yang dipandunya. Perempuan calon korban itu terpaksa melompat dari bas yang sedang berjalan. Korban mengalami luka.
Saat Sarawat menghentikan kenderaan dan memaksa korban masuk ke dalam bas lagi, dua orang penunggang motorsikal melihat aksinya. Para penunggang itu menolong korban.

Lantaran dua saksi itulah, Sarawat mesti belajar menginap di penjara. Sementara, hingga berita ini diunggah, belum ada informasi termutakhir soal pemeriksaan polis.
TRIBUNNEWS.COM 28/7/14

No comments:

Post a Comment