Thursday, August 21, 2014

2 Jet Tempur Tornado Itali Berlanggaran di udara

20/8/14
Jet  Tempur Tornado Italia Bertabrakan di Dekat Ascoli
 
AP
Helikopter penyelamat terbang di atas semak yang terbakar setelah 2 jet tempur angkatan udara Itali  dengan 4 orang krunya berlanggar selama misi  latihan atas Itali  dan melanggar sebuah kawasan berbukit, daerah berhutan di Itali  tengah pada Selasa, 19 Ogos , 2014. 
 
TRIBUNNEWS.COM.ROMA- Dua jet tentera Itali  telah berlanggaran di udara sewaktu melakukan  latihan di bahagian timur Itali .
Pesawat jatuh  dan terbakar  di hutan sekitar 30 kilometer  dari Ascoli di wilayah  Marche, Selasa (19/8/2014).

Kecelakaan itu terjadi di dekat kota kecil Ascoli Piceno di Wilayah Marche, sehingga menimbulkan kebakaran luas di daerah perbukitan yang ditumbuhi pepohonan. Tak ada laporan korban cedera di darat.
Kedua pilot dan dua navigator pesawat dilaporkan hilang setelah terjun sebelum mereka jatuh, kata Angkatan Udara Italia.

"Kami sedang memeriksa dinamika kecelakaan tersebut," kata jurucakap  Angkatan udara kepada stesyen televisyen Sky "Kami memperoleh  pengesahan mengenai singnal  radio yang mengaktifkan pelontaran kerusi."
Beberapa pesawat dan pasukan SAR sedang memeriksa daerah luas di sekitar lokasi kecelakaan. Mereka menemui paracut hari itu tapi tak ada jejak keempat anggota Angkatan Udara tersebut.(xinhua)

No comments:

Post a Comment