Sunday, September 14, 2014

Kerana Putus Cinta, Lelaki Ini Bunuh dan Masak Anjing Mantan Kekasih

  14 September 2014
 
Redding Police Department Ryan Eddy Watenpaugh (34) dituduh membunuh dan memasak anjing peliharaan  mantan kekasihnya.
LOS ANGELES,   Seorang lelaki di Los Angeles, AS begitu sakit hati setelah diputuskan kekasihnya, sehingga dia berniat membalas dendam. Lelaki itu kemudian membunuh anjing   mantan kekasihnya, memasaknya dan menghidangkannya kepada wanita yang pernah menjadi pujaan hatinya itu.

Ryan Eddy Watenpaugh (34) ditahan  polis  setelah  mantan kekasihnya membuat laporan polis  dengan tuduhan melakukan jenayah selama beberapa bulan terakhir setelah hubungan mereka berakhir.

Wanita dari kota Redding, California itu mengaku ketika masih menjalin hubungan Watenpaugh kerap memukulnya. Wanita itu juga mengaku  Watenpaugh pernah setidaknya dua kali "menculik" dirinya.

Di hadapan polis wanita itu mengatakan pada awal Ogos lalu dia melarikan diri dari apartemennya untuk menghindari satu serangan Watenpaugh. Ketika dia  kembali ke apartemennya Watenpaugh sudah meninggalkan tempat itu sambil membawa anjing jenis pomeranian bernama Bear, peliharaan mangsa.

Pada September, korban dan Watenpaugh sempat mencuba untuk memperbaiki hubungan dan mereka kemudian makan malam bersama. Beberapa hari kemudian datang pesan singkat dari Watenpaugh yang bertanyakan bagaimana rasa daging Bear, anjing peliharaan wanita itu.

Tak hanya itu, Watenpaugh juga meninggalkan sesuatu di depan pintu apartemen perempuan tersebut. Watenpaugh ternyata meninggalkan sebuah beg kecil berisi telapak kaki anjing yang diyakini adalah telapak kaki Bear.

Tak tahan dengan keganasan tersebut mantan kekasih Watenpaugh melaporkan perilaku lelaki tersebut kepada polis. Polis  kemudian menahan Watenpaugh dengan dakwaan melakukan KDRT, penculikan, membuntuti, dan kejahatan terhadap hewan.
Editor : Ervan Hardoko
Sumber: news.com.au/KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment