Monday, September 15, 2014

Mengerikan, Payudara Terbakar Kerana Tidur Sambil Memeluk Handphone

15/9/15

 
Foto: copyright dailymail.co.uk
 
Seorang wanita, Dionne Baxter (24 tahun), ibu dari seorang anak. Dionne mengalami hal yang mengerikan beberapa waktu lalu, kerana payudara kirinya terbakar dan harus mendapat  rawatan intensif di rumah sakit. Dionne tak sedar tidur dengan posisi payudara menyepit handphone yang sedang di-charge. Ketika terbangun, payudara Dionne sudah terbakar dengan ukuran luka sepanjang 12.7 cm, dilansir oleh dailymail.co.uk.

"Saya tidur tanpa memakai pakaian dan tanda merah bekas terbakar tercetak hingga bahagian puting payudara," ujar Dionne ketika menjelaskan luka yang terjadi kerana handphone-nya sangat panas ketika di charge.

Akibat luka terbakar tersebut, payudara kiri Dionne mendapat perawatan intensif untuk mencegah infeksi dengan krim antibiotik dan ubat penghilang rasa sakit. Beruntung luka terbakar itu mulai sembuh, namun Dionne khawatir luka bakar itu berdampak dirinya tidak boleh  memberi susu jika memiliki anak kedua.

"Kejadian ini sangat mengerikan. Bayangkan jika anak saya yang tertidur dengan posisi dekat dengan handphone tersebut," ujar Dionne.

Handphone yang dipakai Dionne adalah i-Phone 4. Hingga berita ditayangkan, pihak Apple selalu produsen i-Phone menolak memberi komentar kepada MailOnline.
 sumber:Vemale.com

No comments:

Post a Comment