Thursday, October 2, 2014

Foto Perompak yang Paling Kocak

2/10/14

Foto Perampok yang Paling Kocak (Foto:Orange) 
   (Foto:Orange)  
WASHINGTON – Perompak bank yang satu ini membuat heboh jagat maya. Bukan kerana ulah nekat yang biasa dilakukan perompak, tetapi akibat pose foto pelaku yang nyeleneh.

Cerita ini bermula dari sikap tegas Polis  Denver, Amerika Syarikat, yang melumpuhkan rompakan  bank di sebuah mall. Perompak bernama Michael Whitington itu pun sempat lari dan bersembunyi di rel kereta api.

Akibat perbuatannya, lelaki 45 tahun tersebut   nyaris dilanggar keretapi. Untung saja keretapi berhasil brek mengejut   setelah  polis  berhasil memberi kode kepada masinis untuk menghentikan perjalanan.

Lalu perompak itu dibawa ke balai polis   setempat untuk dilakukan pendataan dan diminta pertanggungjawabannya secara hukum.

Ketika pendataan, prosedur yang dilakukan adalah pelaku wajib melalui sesi foto. Polis  Denver pun dibuat terkejut  kerana ekspresi si perompak sangat kocak.

Dia tersenyum lebar, dengan giginya yang berantakan dan ekspresi mata yang sangat ramah. Hal itu berbanding terbalik dengan ekspresi dingin dan sadis yang biasa ditunjukkan oleh perompa k.

Entah bagaimana, foto itu pun beredar di dunia maya dan banyak dikomen pengguna sosial media. Si perompak sontak mendapat julukan "Foto Perompak Paling Bahagia di Dunia".
(ger)

No comments:

Post a Comment