Sunday, October 26, 2014

Pekerja penjara nekat bebaskan banduan kerana jatuh cinta

 25/10/14

Naksir tahanan, pekerja penjara nekat bebaskan si napi
Frances King (Kiri)  
Gara-gara jatuh cinta dengan seorang tahanan, pekerja wanita di sebuah penjara Amerika Syarikat nekat membebaskan banduan itu. Namun setelah lari selama delapan hari keduanya tertangkap. 
 
Harian Mirror melaporkan, Jumaat (24/10), lantaran cinta buta Frances King rela membawa Daniel Best keluar dari tahanan. Mereka berjaya lari dengan King berpura-pura hendak pergi keluar penjara sebentar.

Best ditahan atas kes mengurung mantan kekasihnya. Dia dimasukkan ke penjara selama setahun. "King telah mengkhianati kepercayaan warga," ujar hakim David Goodin yang memutuskan kes Best.

Seringnya King dan Best bertemu serta berbincang membuat perempuan 26 tahun itu jatuh hati pada lelaki bertato tersebut hingga akhirnya mau membebaskan dia dengan taruhan pekerjaannya.
Keduanya ketahuan lari setelah Best tidak hadir untuk upacara pagi. Setelah tertangkap kembali hakim menambahkan masa tahanan Best delapan bulan lebih lama.

Sementara peguam  King, Ian James, membela kliennya dan mengatakan perasaan gadis itu rentan dan telah diekploitasi oleh Best untuk memenuhi tujuannya.
sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment