Friday, October 31, 2014

Selama 5 tahun lelaki ini rakam anak tirinya mandi

 31/10/14

Jakarta - Seorang lelaki di Australia Selatan mengakui bahawa dia memasang kamera untuk merakam anak perempuan tiri sedang mandi di rumah mereka selama lima tahun.

Dalam perbicaraan dalam mahkamah tempatan  di Mount Gambier, sekitar 434 km dari ibukota Australia Selatan Adelaide, lelaki berusia 50 tahunan tersebut mengaku memasang kamera guna mencatat waktu seberapa lama anak perempuannya mandi, yang menurutnya suka terlalu lama berada di kamar mandi.

Namun dia juga mengakui mendapatkan kepuasan seksual atas rakaman yang dilihatnya.

Rakaman itu berlangsung selama lima tahun dibuat di tahun 2000-an, dan rakaman berisi 26 adegan puterinya tidak berbusana, dan juga beberapa siswa pertukaran pelajar yang tinggal di rumah tersebut.

Peristiwa ini terbongkar ketika lelaki itu menjual peralatan videonya beberapa bulan lalu, dengan pita rakaman masih ada di dalamnya.

Mahkamah menjatuhkan hukuman    percobaan dua tahun, dan harus berbuat baik selama tiga tahun.

Di mahkamah, lelaki tersebut menyatakan penyesalannya, dan mengatakan dia sudah lama tidak melihat isi rakaman tersebut.

Hakim Julie McIntyre mengatakan pelanggaran ini merupakan pelanggaran berat terhadap privasi dan dia tidak yakin bahawa alasan sebenarnya dari rakaman itu adalah untuk mengetahui seberapa lama puteri tirinya mandi.

"Kerana ini tidak boleh menjelaskan mengapa rakaman itu berlangsung selama lima tahun." kata Hakim McIntyre.

"Namun jelas juga anda sudah tidak lagi melihat rakaman itu belakangan sampai-sampai anda lupa bahawa rakaman itu masih ada di mesin video."

"Tidak ada bukti bahawa anda menunjukkan rakaman itu kepada orang lain, namun resiko ini menyebar juga terbuka." kata hakim lagi.
 
sumber:ABC Australia / detikNews

No comments:

Post a Comment