Tuesday, November 25, 2014

Doktor Ini Tinggalkan Ibu Melahirkan Sendiri kerana Asyik Bercinta dengan Pesakit Lain

Selasa, 25 November 2014 

Asyik Bercinta dengan Pasien Lain, Dokter Ini Tinggalkan Ibu Melahirkan Sendiri
Daily Mail
Doktor Driskill, foto bersama keluarganya.
  AMERIKA SERIKAT - Seorang doktor sakit puan  diskors oleh Majlis  Perubatan New Mexico, setelah dia didakwa melakukan hubungan seks dengan pesakit, minum alkohol ketika jam bertugas.

Doktor yang sudah berkahwin dan ayah empat anak dari Hobbs ini, bahkan dituduh meninggalkan seorang wanita melahirkan sendirian kerana dia sibuk melakukan hubungan seks dengan pesakit lain, menurut laporan majlis, dimuat di Albuquerque Journal.

Dia telah menunjukkan "tindakan bahaya yang jelas dan langsung ke masyarakat" untuk beberapa pelanggaran itu, kata dewan.

Driskill, presiden berikutnya dari New Mexico Medical Society, belum mengajukan rayuan atas keputusan tersebut. Dewan ketika ini sedang mempertimbangkan apakah akan menarik balik lesennya, tapi tanggal sidang belum ditetapkan.
Laporan Dewan mendaftar sejumlah insiden mengejutkan. Ia dituduh melakukan hubungan seks dengan beberapa pesakitnya, termasuk beberapa yang bekerja untuk mantan pekerjanya, dan resei ubat untuk pacar tanpa catatan pserubatan  yang tepat.

Dia juga dipercayai minum alkohol di tempat kerja dan bekerja ketika ia berada di bawah pengaruh alkohol. Dia bahkan memiliki simpanan alkohol di pejabatnya, menurut laporan tersebut.

Dia meninggalkan ibu yang akan melahirkan tanpa pengawasan pada beberapa kesempatan 'dalam beberapa tahun terakhir' di Lea Regional Medical Center dan pernah terlambat untuk bekerja sehingga penanganan tertunda, kata dewan.

Dalam kes lain, dia menulis catatan peribadi cabul dalam grafik perubatan pesakit   tertentu. 'Hubungan seksual anda dan penyalahgunaan alkohol telah berdampak negatif bagi amalan kedoktoran, " kata dewan dalam pemberitahuan suspensi. (Dailymail.co.uk)
TRIBUNNEWS.COM

No comments:

Post a Comment