Tuesday, November 25, 2014

Kucing dikurung dalam bilik mandi kerana curi pizza

24/11/14

Pizza dimakan kucing, perempuan ini kurung kucing di bak mandi
  Gambar hiasan  
Seorangwanita dari Kota Swansea, Wales selatan, memasukkan kucingnya ke dalam kurungan lalu menyimpannya di bak mandi sebagai hukuman kerana kucingnya memakan pizza miliknya.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Isnin (24/11), setelah mempemer foto kurungannya itu dan menceritakan alasannya di media sosial Facebook, dia lantas menerima serangan balasan dari pengguna Internet.

"Sukar dipercaya, kucing sialan itu memakan pizza berharga 
£15 saya punya  !" kata perempuan itu di Facebook.

Dalam waktu beberapa jam kemudian foto itu menyebar dan orang-orang mengkritik perempuan itu.

Para pegiat pembela hak hewan sontak mengecam perempuan berusia 22 tahun itu. Mereka menganggap dia telah menganiaya kucingnya.

Seorang teman perempuan itu bahkan memberitahu alamat lengkap perempuan itu. Polis  kemudian mengunjungi rumah perempuan itu tapi tidak menuntutnya atas perbuatan jenayah apa pun.
,
"Kamu benar-benar mengurung kucingmu di bak mandi. Mereka kan benci air. Ini sungguh membuat saya sedih. Saya cinta kucing," kata seorang pengguna Facebook.

Lebih dari 3,000 orang lalu menandatangani petisyen untuk meminta perempuan itu disaisat oleh pihak berkuasa pembela hak hewan.

"Jika ini benar, kejadian ini tidak boleh diterima. Saya mendesak otoriti pembela hak binatang memeriksa perempuan ini secepatnya. Kami ingin tahu apakah kucing itu baik-baik saja atau tidak!" kata pengguna lain.

Otoriti pembela hak binatang kemudian  datang ke rumah perempuan itu dan menyatakan kucingnya baik-baik saja.

"Para penyelidik kami sudah memeriksa masalah ini. Mereka juga sudah berbicara dengan perempuan itu. Untungnya kucing itu tidak disakiti," kata jurucakap otoriti.
sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment