Monday, December 22, 2014

Hasil Kajian 20 Tahun: Lelaki Lebih Bodoh daripada Wanita...

22/12/14

Hasil Penelitian 20 Tahun: Pria Lebih Bodoh daripada Wanita
int
Gambar hiasan , lelaki bodoh

Britain - Pertanyaan dan perdebatan ini selalu muncul sejak zaman dulu: siapa yang lebih bodoh, lelaki atau perempuan?

Mungkin, kekinian perdebatan itu akan “berhenti”. Penelitian selama 20 tahun dari Darwin Awards, ternyata menyimpulkan bahawa lelaki lebih sering ceroboh dan dipercayai lebih bodoh dibandingkan kaum hawa.

Penelitian ini, menghabiskan waktu selama dua dekade. Mereka membuktikan bahawa hampir 90 peratus fakta ini valid alias nyata. Penelitian ini juga menjadikan berbagai peristiwa unik dan aneh di dunia sebagai referensi.

Termasuk  lelaki yang mendorong troli belanja hingga ke kereta api, dan seorang pengganas lelaki yang membuka sendiri kotak bom yang dikirimkan kepadanya. Dan semuanya mati.

Dilansir dari Mirror, penelitian ini mengacu pada kematian paling aneh dan didasari kerana tindakan bodoh si korban. Dari 318 kes yang dipertimbangkan, sebanyak 282 kes dialami oleh lelaki.

Penelitian di dipublikasikan di British Medical Journal dalam sebuah jurnal berjudul Darwin Awards: sex differences in idiotic behaviour.
"Teori kebodohan lelaki. Sampai MIT memberikan penjelasan lain soal fakta ini, rumah sakit akan terus mempercayai penelitian ini,” kalimat yang tertulis di buku itu.
sumber:TRIBUNNEWS.COM 

No comments:

Post a Comment