Friday, December 19, 2014

Mengerikan! 8 kanak-kanak adik beradik mati ditikam

19/12/2014 

Canberra, - Mengerikan! Delapan anak-anak berumur antara 18 bulan dan 15 tahun ditemuki mati di sebuah rumah di kota Cairns, Australia hari ini. Didpercayai mereka  mati dalam insiden penikaman massal.

"Para detektif Cairns telah  datang ke lokasi jenayah dan memulai penyiasatan atas kematian delapan anak pagi tadi," demikian statemen polis setempat seperti dilansir kantor berita AFP, Jumaat (19/12/2014).

" Ketika pemeriksaan di kediaman tersebut, polis  menemui jasad-jasad anak-anak, semuanya berusia antara 18 bulan dan 15 tahun,"  tambah polis.

Seorang wanita berumur 34 tahun ditemui terluka dalam insiden di pinggiran Manoora, sekitar 10 minit dari pusat kota Cairns tersebut. Wanita tersebut ketika ini dirawat di rumah sakit dalam kondisi stabil dan telah memberikan keterangan kepada polis yang menyiasat insiden berdarah ini.

Media Australia memberitakan, delapan kanak-kanak yang  meninggal tersebut adalah adik-beradik dan wanita yang cedera adalah ibu mereka. Belum jelas penyebab kematian anak-anak malang tersebut. Namun media setempat melaporkan, anak-anak itu mati ditikam.

Menurut media Sky News, seorang lelaki yang merupakan ayah tiri anak-anak tersebut diketahui tinggal di rumah tersebut. Namun keberadaannya  ketika ini tidak diketahui.Polis belum memberikan keterangan lebih detail mengenai peristiwa ini.
sumber: detikNews

No comments:

Post a Comment