Wednesday, January 28, 2015

Perjuangan ayah temui puterinya setelah diculik 10 tahun lalu

Rabu, 28 Januari 2015 

Perjuangan Ayah Temukan Putrinya Setelah Diculik 10 Tahun Lalu
shanghaiist.com
Si ayah (mantel cokelat) mendakap puterinya, Cheng Ying (mantel oranye), yang menghilang 10 tahun lalu kerana diculik ayah angkatnya. 
 
TRIBUNNEWS.COM, SHAANXI - Sudah sepuluh tahun berlalu. Seorang ayah tanpa putus asa terus mencari puterinya yang hilang sejak 18 Oktober 2005 silam.
Si ayah menduga anaknya menjadi korban penjualan manusia dan melaporkan hal tersebut kepada  polis  . Namun tak ada bukti awal anaknya menjadi korban.

Dilansir NetEase News, Cheng Ying hilang ketika pulang ke rumah dari sekolahnya. Ia mengikuti perempuan yang mengaku disuruh ibunya untuk menjemput Cheng.
Tanpa fikir panjang, Cheng mengikuti permintaan perempuan misteri  tadi. Setelah kejadian itu, dia tak lagi bertemu dengan ayah dan ibunya.

Ayah Cheng mendapat mukjizat. Di satu masa, setelah 10 tahun berlalu, tak sengaja dia membaca maklumat tentang seorang gadis dari Chengdu mencari maklumat desa Dabaiyang di Xi'an.

Cheng mengaku memiliki kenangan masa kecil di desa tersebut. Segera saja si ayah melapor kepada polis  dan menjelaskan hal serupa yang dialami ketika puterinya hilang waktu itu.

Biro Keselamatan Publik Xi'an langsung menindaklanjuti laporan ayah Cheng. Mereka menganggap cerita Cheng di portal online itu seduai dengan keadaan puterinya.
Biro langsung menubuhkan pasukan penyiasat dalam  kes ini dan akhirnya menemui Cheng. Hasil tes DNA semakin memastikan Cheng benar-benar puteri si ayah yang mencari sejak puterinya hilang.

Sebanyak enam orang ditangkap oleh polis setempat kerana terlibat pencurian Cheng, termasuk ayah angkatnya. Polis  juga menangkap tiga orang lainnya. (shanghaiist.com/NetEase News)

No comments:

Post a Comment