Friday, January 30, 2015

Zalim ! Inginkan anak lelaki, bapak kuburkan anak perempuannya hidup-hidup

30/1/15

Ingin anak lelaki, bapak di India kubur putrinya hidup-hidup
Anak India dikubur hidup-hidup. ©2015 Merdeka.com 
 Abul Hussein ditangkap polis  ketika sedang melakukan percubaan pembunuhan  anak perempuannya di halaman belakang rumahnya di desa Putia, Tripura, timur laut India. 
 
"Kami menerima telepon dari seorang penduduk desa yang mengatakan si pelaku akan mengubur anaknya hidup-hidup," kata polis senior, Ptadip Dey.

Kejadian ini dilaporkan oleh jirannya. Usai mendapat laporan, polis  segera ke rumah Abul dan mendapati dia telah mengubur anaknya, mengikat tangan puterinya ke dada dengan tali dan mulut anak itu ditutup, seperti dilaporkan Daily Mail, Khamis (29/1).

Polis  mengatakan yang Abul tidak menyukai anak gadisnya sejak lahir. Lelaki  ini didapati beberapa kali mencuba membunuh anak kandungnya itu ketika sang isteri keluar rumah.

"Dia menginginkan anak laki-laki," ujar salah seorang  anggota polis setempat.
Rukshena, nama anak tersebut sempat dirawat di rumah sakit setempat lantaran mengalami sakit parah pada 16 Januari lalu. Ketika ini, bkanak-kanak  perempuan tersebut telah selamat bersama ibu dan keluarganya.

Ramai orang tua di India menganggap anak perempuan sebagai beban ekonomi. Sementara anak laki-laki dipandang sebagai pencari nafkah dalam keluarga.
Sumber: Merdeka.com

No comments:

Post a Comment