Sunday, February 1, 2015

Dia cantik selepas pembedahan plastik , tapi menderita efek selepasnya. Dia merana

1 Februari 2015

Wanita Ini Memang Cantik Lewat Operasi, Tapi Efek Gangguan Kesehatan Tak Kalah Menyiksanya
Daily Mail
Andressa Urach 
  Bagi Andressa Urach (27), pembedahan plastik merupakan cara untuk mencapai impian-impiannya. Dia rela melakukan segalanya, bahkan dengan taruhan nyawa.

Operasi plastik memang mengubah penampilan dan nasibnya. Dari seorang ibu tunggal remaja yang kurus kering, dia menjadi wanita seksi di acara realiti TV di Brazil kerana implan silikon, anabolik steroid, operasi hidung, suntikan gel dan botoks, serta entah apa lagi. Hal itu tidak ditutup-tutupinya. Dia membahagikan  maklumat  itu kepada para penggemarnya.

”Ada banyak perempuan jelek,” katanya, tahun lalu. ”Kalau anda punya wang, anda boleh menjadi cantik. Wajah cantik yang anda lihat ini, saya mengeluarkan biaya untuk mendapatkannya.”

Namun, ternyata pembedahan plastik tidak hanya memberikan bentuk tubuh dan wajah yang diinginkan. Urach belum lama ini mengalami shock septis, shock akibat infeksi dan keracunan darah. Hidup Urach   bergantung pada mesin penyokong hidup. Hal ini gara-gara satu pembedahan  untuk memperbesar pahanya.

Akibatnya, penghuni posisi kedua kontes ”Miss Bum Bum”— pertandingan kecantikan dengan fokus pada punggung—di Brazil itu menyatakan penyesalannya pada keputusannya menempuh pembedahan plastik untuk mendapatkan ketenaran dan wang. Padahal, sebelumnya dia adalah penganjur gigih pembedahan plastik.

”Kita kehilangan kesihatan kita kerana ingin menjadi kaya,” tulisnya baru-baru ini di akaun Instagram-nya. ”Kita hidup seakan-akan kita tidak akan mati.”
Urach yang sedang berjuang untuk kembali pulih juga menyebarkan foto-fotonya. Tampak pahanya yang bolong-bolong akibat pembedahan plastik yang gagal.
Sumber:TRIBUNNEWS.COM 

No comments:

Post a Comment