Friday, February 27, 2015

Nenek Ini Meracun 6 Suami dan Pacarnya Kejamnya.

  27 Februari 2015 

Kyoto Black, Nenek Asal Jepang Peracun Suami dan Pacar
Net
Chisako Kakehi, 68, dituduh meracuni suaminya 

 TOKYO - Jepun heboh dengan kes seorang isteri yang kahwin cerai terus ternyata suaminya meninggal kerana diracuni.

Tujuannya tentu untuk mendapatkan wang dan warisan suaminya. Itulah Chisako Kakehi, 68, yang telah ditangkap polis  sejak November 2014 kerana membunuh suami di Kyoto dan pacar nya di Osaka serta sejumlah lelaki tua lainnya. Kes ini terkenal dengan  gelaran Black Kyoto (Kyoto Hitam) kerana berdomisili di Kyoto.

"Wanita ini, Kakehi telah berkahwin empat kali. Suaminya ada enam yang semua meninggal kerana diracuni. Akibat suami meninggal laporan terakhir kami dengar dia mendapat wang warisan sekitar satu billion yen," papar sumber Tribunnews.com pagi ini (27/2/2015).

Suaminya yang ke-7 berusia 68 tahun meninggal pula dua tahun lalu di Osaka.
Sekitar 5 Mei 2013 jam 7:40 pm, sebuah panggilan darurat datang dari sebuah apartemen di kota Sakai, "Telepon darii seorang wanita yang mengaku isteri dari seorang lelaki  pria yang ketika itu katanya sangat sukar bernafas," tambah sumber itu lagi, seorang penyiasat polis Jepun.

Korban langsung dilarikan ke rumah sakit lalu keesokan harinya jam 4:30 pm meninggal dunia. Setelah pengusutan mendalam akhirnya polis  menahannya dengan tuduhan pembunuhan suaminya yang keempat, Isao Kakehi (75) bulan Disember 2013, serta suami nya yang lain berusia 73 tahun bernama Masanori Honda bulan Maret 2012.

Kedua korban setelah diteliti mendalam, mengandung racun sianida di dalam darahnya. Empat mangsa lain masih terus dalam proses menuju penuntutan ke pengadilan dan meninggal antara tahun 2006 sampai dengan tahun 2013 dengan mahkamah penyebab kematian sakit terkait masalah jantung dan kelumpuhan. Usia mereka antara 69 tahun hingga 75 tahun.

Chisako Kakehi pindah ke apartemen sekarang ini pada tahun 2013. Menurut tetangganya yang pernah melihat Kakehi sedang membawa serbuk deterjen dan menyapanya, "Saya kira dia isteri tetangga saya ternyata baru saya sedar yang itu dia si pembunuh lelaki-lelaki tua di Jepun saat ini si Chisako," papar sang tetangga kepada media Jepun.
Sumber: TRIBUNNEWS.COM

No comments:

Post a Comment