Thursday, February 26, 2015

Pengantin lelaki ditangkap di Malam Pertama kerana disangka Anggota ISIS

Khamis, 26 Februari 2015
 
Shutterstock Ilustrasi

BAGHDAD,  Pengalaman malam pertama sepasang pengantin baru di Irak punya sisi lain yang tak akan terlupakan ketika Pasukan Khas Irak merempuh pintu depan rumah mereka di Baghdad. Pengantin perempuan langsung peingsan dan pasukan komando itu mengatakan kepada sang suami bahawa dia ditahan. Tuduhannya adalah dia merupakan anggota kelompok teroris ISIS.

Polis telah memberi maklumat oleh seorang perempuan berusia 40-an tahun yang tidak disebutkan namanya bahawa sang suami merupakan anggota senior ISIS. Perempuan itu mengatakan kepada mereka bahawa lelaki itu telah merancangkan serangan teroris ketika masih berada di Mosul dan menimbun bahan peledak. Kolonel Polis  Salam Ahmed membeberkan hal itu sebagaimana dilaporkan laman albawaba.com.

Namun, polis   kemudian dengan cepat menyedari bahawa lelaki itu telah "dikerjai" saat dia tengah menikmati malam pertamanya sebagai lelaki  yang sudah menikah bersama isteri barunya. Resepsi pernikahan mereka baru saja bubar satu jam sebelumnya.

Polis  lalu menahan mantan isteri lelaki itu. Mereka kemudian mengetahui bahawa perempuan tersebut membuat tuduhan palsu untuk membalas dendam. Perempuan itu ditangkap kerana telah membuat tuduhan palsu dan membuang-buang waktu polis .
Editor : Egidius Patnistik
Sumber: Daily Mail/ KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment