Sunday, March 1, 2015

Dipicu Pertengkaran Ketika Beratur, Dua Pelanggan McDonald's Mati Ditembak

 1 Mac 2015 
 
Shutterstock Ilustrasi penembakan.
MONTREAL,  Dua orang mati tertembak menyusul satu pertengkaran antara para pelanggan yang beratur di sebuah restoran McDonald's di Toronto, Kanada. Demikian Polis Kanada menjelaskan, Sabtu (28/2/2015).

Dua orang lelaki berusia 40 dan 25 tahun mati setelah pertengkaran dengan seorang anggota keselamatan bersenjata yang datang ke restoran itu untuk membeli makanan.

Anggota keselamatan  itu menderita luka di tangannya akibat insiden itu dan kini sedang  mendapatkan rawatan serius di rumah sakit.

Polis  kini sedang memeriksa kamera CCTV milik restoran itu untuk mencari tahu pemicu pertengkaran yang berakhir dengan kematian dua lelaki   itu.

"Kes ini sangat tak lazim, sangat kompleks dan rumit," kata Detektif Terry Browne dari PolisToronto  dalam sidang media.

"Saya belum boleh menjelaskan bagaimana insiden ini boleh terjadi. Dari yang saya lihat dalam rakaman CCTV, peristiwa itu terjadi sangat cepat dan langsung memuncak," tambah Browne.

"Sejauh ini tak diragukan bahawa penjaga keselamatan itu yang melepaskan tembakan. Kami masih mencuba menyatukan semua potongan maklumat terkait kes ini," lanjut Browne.

Browne menambahkan, saat insiden itu terjadi terdapat sekitar 20 orang di dalam restoran makanan segera itu. Selain kedua korban maut dan si penjaga keamanan, tak satupun pengunjung atau staf McDonald's terluka.
Editor : Ervan Hardoko
Sumber: AFP/ KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment