Sunday, March 29, 2015

Kerana Sepasang Ayam Pink Ini Bruce Didenda 32 Dolar As

Sabtu, 28 Mac 2015 

Sepasang Ayam Pink Bikin Bruce Didenda 32 Dolar As
AP
Ayam berwarna pink ini mengundang perhatian publik. 
 PORTLAND - Ada-ada saja ulah Bruce Whitman salah satu warga Portland, Oregon, Amerika Syarikat untuk menarik perhatian publik. Ia membuat kehebohan kerana memiliki ayam berwarna merah muda (pink).

Sepasang ayam pink miliknya berada di bawah pohon suatu taman sejak Khamis pagi. Ayam itu sengaja ditempatkan Bruce di kawasan orang ramai   dengan harapan menarik perhatikan khalayak ramai dan akan menjemput mereka Khamis malam.

Ternyata, ayam pink tersebut tidak memiliki keanehan genetik kerana berwarna pink. Bruce sengaja menggunakan pewarna makanan, jus, dan Kool Aid untuk mewarnai haiwan itu. Kemudian dilepaskan demi membuat orang tersenyum.

"Ini gurauan yang berhasil melampaui harapan terliar saya. Saya tidak berharap yang lain hanya ingin membuat orang tersenyum," ujarnya seperti dilansir dari AP, Sabtu (28/3/2015).

Akibat aksi "liar" tersebut, Bruce didenda 16 dolar Amerika untuk seekor ayam oleh petugas layanan hewan setempat. Hewan itu disitakan petugas kerana takut mengganggu ketertiban umum.
Bruce juga diperingatkan terhadap risiko melepaskan ayam di tempat umum. Ia pun berjanji tidak akan melakukannya.

Namun, satu paling menarik, akibat perbuatannya itu, Bruce menerima banyak undangan menghadiri berbagai acara parade.
Sumber:TRIBUNNEWS.COM 

No comments:

Post a Comment