Sunday, May 3, 2015

Lelaki Pemerkosa Bayi Berusia Sehari Bersalah


 3 Mei 2015 

BBC

Stuart Young memperkosa bayi itu sejak umur sehari hingga berumur tiga bulan di berbagai lokasi di Edinburgh, Skotland  pada 2008-2013.
EDINBURG - Seorang lelaki dinyatakan terbukti bersalah telah memperkosa seorang bayi laki-laki berumur satu hari serta dua anak lainnya. Stuart Young melakukan hal itu antara November 2008 dan Disember 2013 di berbagai lokasi di Edinburgh, Skotland .
Dalam perbicaraan yang dijalankan  Mahkamah  Edinburgh diungkapkan bahawa serangan terhadap anak berumur satu hari itu berlanjut hingga bayi itu berusia tiga bulan. 
Pebicaraan yang berlangsung seminggu lamanya itu juga mengungkap bagaimana, pada bulan November 2008, Young memperkosa seorang bayi perempuan yang berusia enam bulan.
Dia terus melakukan serangan seksual itu hingga Disember 2013, ketika gadis kecil itu berusia lima tahun.
Pada bulan Julai tahun 2013, dia juga melakukan pelecehan seksual terhadap seorang gadis kecil berusia sembilan tahun di sebuah tempat yang beralamat di Stenhouse, Edinburgh.
Juri menyatakan, Stuart Young bersalah untuk dua tuduhan pemerkosaan dan sebuah tuduhan kekerasan seksual.
Hukuman yang akan dijatuhkan baru akan diputuskan kemudian. Namun, dalam persidangan itu, Hakim Paul Arthurson QC mengatakan kepada Stuart Young, "Anda didapati bersalah  kerana sejumlah kejahatan yang benar-benar keji dan tercela. Anda patut mendapat hukuman (berat) yang sepadan dengan darjat kejahatan anda."

Editor: Ervan Hardoko
SumberBBC Indonesia/Kompas.com

No comments:

Post a Comment