Wednesday, June 3, 2015

PAS boleh perintah negeri jika Pakatan kuat

| .
SHAH ALAM: Sekiranya Pakatan Rakyat terus kuat sudah tentu Menteri Besar Perlis daripada PAS, Terengganu pun daripada PAS, begitu juga Pahang, demikian tegas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dalam ucapan Perasmian Muktamar Muslimat kali ke-55 hari ini.

Beliau berkata, beberapa negeri seperti Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Perak, akan dikepalai oleh PAS jika parti itu terus kekal berkerjasama dengan Pakatan Rakyat.
Ini kerana katanya, berdasarkan kawasan yang dipertandingkan PAS lebih banyak bertanding di peringkat Dewan Undangan Negeri.

"Permintaan Presiden PAS kami kadang-kadang korbankan kerusi parlimen untuk tumpu kepada negeri. Sebab itu negeri kita banyak bertanding bagi memudahkan kita mengepalai negeri itu," katanya.
Beliau menambah PAS perlu mencari jalan untuk kekal kerjasama dengan Pakatan Rakyat supaya parti itu dapat memerintah, jangan sampai merosakkan matlamat PAS.

"Kenapa kita boleh bermuktamar di sini sebab kita memerintah Selangor, kalau tidak hutan paya mana kita bermuktamar.
"Masjid Selangor paling banyak boleh diimarahkan oleh kita. Sekarang kita boleh ke masjid negeri kerana Azmin Ali persilakan,"katanya.
Bagaimananapun beliau akui permainan media musuh cuba menakut-nakutkan PAS kepada DAP seolah-olah DAP segala-galanya di Malaysia.

"Kita dalam Pakatan Rakyat jangan takut pada sesiapa tetapi takut pada Allah. Kita boleh berunding,"tambahnya.
Justeru katanya, PAS janganlah terpengaruh dengan serangan musuh bahawa DAP penghalang besar bagi PAS. - HARAKAHDAILY 3/6/2015

No comments:

Post a Comment