Monday, June 29, 2015

Wanita upah bomoh agar dapat mengahwini pacarnya

29/6/15

Wanita Bayar Dukun untuk Menikahi Pacarnya
Ilustrasi lilin (REUTERS)
 Agar dapat berkahwin dengan pacarnya, seorang wanita muda di Sri Lanka mencari bantuan dari bomoh India, kerana ayahnya menentang hubungan cinta mereka.

Dipetik dari Emirates 24/7 pada Isnin, 29 Jun 2015, wanita itu bertemu dengan bomoh di rumahnya, kerana diundang oleh ayahnya, untuk memperlancar perniagaan.

Wanita itu kemudian berfikir untuk dapat mengubah hati ayahnya, sehingga boleh menerima hubungan dia dengan pacarnya. Bomoh itu menyatakan akan membantu.

Namun bomoh itu menuntut bayaran tinggi, dengan alasan jika ritual yang harus dilakukan, harus melibatkan emas dan perak, serta wajib dilakukan di India.

Si wanita memberikan 60,000 rupee Srilanka (RS)  . Dia bahkan turut memberikan perhiasan ibunya, serta mengirimkan wang lagi beberapa kali.

Jumlah keseluruhan 1.1 juta RS  diberikan wanita itu pada  bomoh itu. Namun tidak juga ada perubahan sikap dari ayahnya, sehingga wanita itu menuntut wang kembali.

Bomoh itu menolak, menakut-nakuti wanita itu yang  hidup ayahnya akan dalam bahaya, apabila dia menuntut wang kembali. Wanita itu juga wajib terus membayar.

Beberapa bulan berlalu, wanita itu tidak tahan lagi diperas bomoh itu, sehingga mengaku pada ayahnya. Mereka kemudian membuat laporan polis, yang kemudian menangkap si bomoh palsu itu.
 VIVA.co.id 

No comments:

Post a Comment