Sunday, July 5, 2015

Salah Naik Bas, Nenek Pukul Pemandu Bas Hingga Menangis

05/07/15

Salah Naik Bus, Nenek Memukuli Sopir Bus Sampai Menangis
  (Shanghaiist.com)
Seorang pemandu bas di Fuzhou, Fujian China   menangis kerana seorang nenek memukulnya dengan tongkat kerana  nenek itu salah naik bas. 

Dilapor Shanghaiist, Sabtu 4 Julai 2015, peristiwa bermula ketika seorang nenek salah menaiki bas. Nenek itu pun kemudian meminta pemandu  bas untuk berhenti tepi jalan agar dia boleh turun dari bas. 

Namun, pemandu itu menolak permintaan sang nenek. Pemandu, yang tidak disebutkan namanya, tak boleh menurunkan nenek tersebut sembarangan kecuali di perhentian berikutnya.

Pemandu bas kemudian mendapatkan makian serta sejumlah hantaman dengan menggunakan tongkat dari  nenek itu. Selain itu, si nenek, yang juga tidak disebutkan namanya, memukul  kaca pintu bas dengan tongkatnya.

Insiden pemukulan oleh si nenek terhadap pemandu bas tertangkap kamera CCTV di dalam bas.

Sesampainya di perhentian berikutnya, si nenek disebut sempat mengucapkan selamat tinggal. Namun kerana kesal turun terlalu jauh dia melemparkan sekantong sampah kepada pemandu bas.

Meski dipukul  ternyata si pemandu itu tidak membalas, atau pun berhenti hanya untuk meladeni si nenek. Dia lebih memilih menangis sambil  menahan sakit di lengannya akibat pukulan si nenek. 

VIVA.co.id

No comments:

Post a Comment