Sunday, August 2, 2015

Lelaki habiskan 24 mangkuk mi dalam dua minit

2/8/15

Kecil-kecil cabe rawit, habiskan 24 mangkuk mi dalam dua menit
  ©2015 Merdeka.com
Merdeka.com - Kalau melihat rupanya pasti tidak percaya lelaki ini sanggup menghabiskan 24 mangkuk mi dalam masa dua minit. Namanya Xiao Li, dia jadi juara pertandingan makan yang diadakan di Xi'an, China.
Lelaki ini mampu mengalahkan puluhan peserta lainnya.

Jika dilihat, dia memang sepertinya tak mampu makan banyak. Namun rupanya 'perut karung' lelaki kurus ini mampu menghabiskan puluhan mangkuk mi.

"Saya tadinya merancang makan 20 porsi, namun ketika melihat dia (Xiao) makan hampir melebihi sasaran saya, saya berusaha lebih keras. Tapi dia memang hebat, saya tak boleh memakan mi sebanyak itu," ujar salah seorang kontestan yang berbadan besar, seperti dilansir dari Shanghaiist, Sabtu (1/8).

Kemenangan Xiao ini menjadikannya viral di berbagai media sosial. Kebanyakan dari mereka kagum akan kekuatan perut Xiao yang  boleh menampung 24 porsi mi, dan hanya dalam dua minit.
"Sebenarnya menurut saya kandungan  mi itu terlalu kecil," ujar Xiao ketika ditanya wartawan apa rahsia boleh makan banyak.

No comments:

Post a Comment