Saturday, August 1, 2015

Remaja dibicarakan atas penemuan jasad bayi di dalam begnya

31 Jul 2015
Remaja AS Diadili atas Temuan Jasad Bayi di Tasnya 
Ilustrasi
New York - Seorang remaja perempuan di Amerika Syarikat diadili atas pembunuhan bayinya. Hal ini diketahui setelah jasad bayi laki-laki yang baru lahir ditemui di dalam beg remaja ini ketika mengunjungi toko lingerie di New York.

Tiona Rodriguez yang kini berusia 18 tahun diadili selang 2 tahun setelah temuan jasad bayi di dalam begnya. Pada saat itu, Rodriguez diinterogasi oleh penjaga keselamatan toko kerana dicurigai mengutil.

Dalam perbicaraan yang dijalankan minggu  ini, seperti dilansir AFP, Jumaat (31/7/2015), Rodriguez mengaku tak bersalah atas dakwaan pembunuhan yang dijeratkan kepadanya.

Menurut polis  setempat, Rodriguez dan rakannya yang saat itu berusia 17 tahun ditahan anggota keselamatan kerana dicurigai mencuri pakaian  semasa mengunjungi butik Victoria's Secret di Herald Square, New York. Pemeriksaan beg  keduanya berakhir dengan penemuan jasad bayi.

Hasil pemeriksaan pemeriksa perubatan New York menyatakan bahawa bayi itu meninggal kerana dicekik. Kes ini lantas disiasat sebagai kes pembunuhan hingga Rodriguez akhirnya dibicarakan.

"Saya yakini bahawa pendakwa menegakkan   keadilan dalam kes tragis ini," ujar pendakwa yang menangani kes ini, Vance.

Dalam persidangan disebut bahawa Rodriguez melahirkan bayinya pada 16 Oktober 2013 di dalam kamar mandi di apartemen temannya di Queens, atau sehari sebelum dia mengunjungi butik Victoria's Secret. Persidangan kes ini masih berlanjutan.
(nvc/mad)
detikNews

No comments:

Post a Comment