Monday, August 3, 2015

VIDEO: Aksi Gila, Berguling di Bawah Keretapi Bergerak

VIDEO: Aksi Gila, Berguling di Bawah Kereta
 (YouTube)
 Seorang lelaki   di Channelview, Texas, Amerika Syarikat , melakukan aksi berbahaya berguling di bawah keretapi yang sedang bergerak laju , terakam dalam rakaman video yang kini mendapat banyak kecaman.

Dikutip dari laman Mirror, Ahad 2 Ogos 2015, lelaki itu terlihat sudah masuk ke landasan keretapi berjalan, kemudian berguling keluar ketika roda kereta tinggal berjarak kurang dua meter dari tubuhnya.

"Sangat dekat.   (roda kereta) hampir menggilas kakinya," kata Brad Royford, yang merakam peristiwa itu dengan teleponnya. Aksi lelaki itu disaksikan oleh beberapa pemandu lain, yang sedang menunggu keretapi lalu.

Beberapa kereta terdengar membunyikan klakson, untuk memberi peringatan. Namun, lelaki itu justru menunjukkan jarinya, agar para pemandu berhenti membunyikan klakson.

Lelaki itu kemudian kembali memusatkan perhatian pada keretapi yang berjalan, dan pada akhirnya berhasil menyeberangi rel dengan berguling di antara roda-roda keretapi yang sedang bergerak laju.

"Saat saya melihat dia berguling, orang-orang di sisi seberang juga terkejut. Mereka mengatakan orang ini gila. Itu tidak benar, sangat berbahaya melewati kolong kereta yang berjalan," kata Cesar Renteria.

Beberapa orang lainnya juga menyatakan hal senada. Mereka berfikir lelaki itu mungkin seorang pelakun pengganti, untuk adegan-adegan berbahaya, tapi melakukan itu di tempat publik, jelas bukan tindakan yang pantas.

 VIVA.co.id / Youtube

No comments:

Post a Comment