Saturday, September 26, 2015

Lelaki Durhaka, Biarkan Ibunya Sesak Nafas di Bagasi Kereta

  25 September 2015 

Pria Durhaka Biarkan Ibunya Sesak Napas di Bagasi Mobil
Shanghaiist
Seorang ibu ditaruh di bagasi belakang kereta oleh anaknya.

 Seorang lelaki di Tiongkok menjadi sorotan tajam usai dengan sengaja menempatkan ibu kandungnya di bahagian belakang kereta yang sempit.
Dilansir Shanghaiist, Jumaat (25/9/2015), lelaki yang diketahui bernama Liu ini didapati menempatkan ibunya di bahagian belakang kereta yang sempit dan minimum udara  .

Saat itu pihak polis sedang mengadakan roadbloke di kota Jiangxi, provinsi Hubei.
Pada saat itu pihak  polis  melihat ke dalam kereta dan didapatilah seorang wanita tua terlelap di bahagian belakang kereta.

Pihak polis  yang terkejut langsung meminta Liu turun dan memberikan penjelasan soal wanita tua yang berada di bahagian belakang keretanya.
Liu pun menjelaskan yang wanita di belakang  kereta itu adalah ibu kandungnya, ia sengaja menempatkan ibunya di belakang kerana tempat duduk di dalam kereta khusus untuk anaknya istirahat.

Sikap Liu kepada ibunya tersebut dengan cepat menyebar ke media sosial dan sejumlah netizen mengutuk Liu dan menjadikannya sebagai musuh no 1 netizen.
"Dasar anak durhaka, ibumu sendiri kau perlakukan seperti itu," tulis seorang netizen.

"Mengapa kau tidak biarkan ibumu duduk di kerusi depan dan suruh anakmu tidur di pangkuan neneknya, dasar tak punya otak," ungkap netizen lainnya
Okezone.com

No comments:

Post a Comment