Friday, September 25, 2015

Wanita paling 'berpengaruh' ini , culik dan bunuh 150 orang

25/09/15

Wanita paling 'berpengaruh' di Meksiko, culik dan bunuh 150 orang
La China. ©2015 Merdeka.com
  Namanya Melissa 'La China' Calderon, wanita paling berpengaruh dan ditakuti di Mexico. Wanita 30 tahun ini secara gamblang mengaku telah menculik musuhnya dan memotong tubuh mereka, serta menaruh potongan tubuhnya di pintu rumah keluarga mereka.

Dia merupakan rakan Pedro 'El Chino' Gomez, mafia paling mengerikan di Mexico . Tanpa takut dan ragu La China membunuh orang-orang yang dianggap musuhnya.

Dilaporkan Daily Mirror, Jumaat (25/9), dia sudah bekerja sama dengan El Chino sejak tujuh tahun lalu. Namun, terjun di dunia kriminal sudah 10 tahun dilakoninya.

Wanita ini akhirnya berhasil ditangkap polisi pada Sabtu minggu    lalu. Dipercayai   kekasihnya mengungkapkan jati dirinya dengan imbalan pengurangan hukuman.
Diketahui, kekasih La China juga merupakan seorang penjenayah yang tidak diberikan identitinya. Kekasih La China ditangkap lebih dahulu oleh  polis  setempat dan mendapat hukuman kurung.

Pembunuhan di Mexico tercatat bertambah tiga kali ganda dalam tujuh tahun terakhir.
"Dia sering berpose dengan senjata. Tak hanya membunuh, dia juga mengedarkan kokain," ungkap anggota polis  yang menangkapnya.

La China ditangkap di Lapangan Terbang Cabo San Lucas, kala itu dia hendak meninggalkan Mexico bersama rakannya.
Merdeka.com

No comments:

Post a Comment