Thursday, December 3, 2015

2 wanita sengaja kencing depan jamaah yang sedang solat

03/12/15

Sengaja kencing depan salat jamaah, 2 wanita Inggris tak dipenjara
  ©2015 Merdeka.com/metro.co.uk
Natalie Richardson (32) dan Claire Farrell (36), warga Kota Plymouth, England, tidak dipenjara walau mahkamah menyatakan mereka terbukti melakukan provokasi kebencian, penghinaan agama, serta memicu keributan di tempat umum.

Pada 16 Ogos lalu kedua perempuan itu mabuk, lalu melakukan tindakan diskriminatif. Yakni sengaja buang air kecil di depan keluarga Muslim asal Syria yang sedang solat jamaah di kawasan rumput taman kota.

Lelaki imigran itu - bersama dua anaknya yang masih berusia delapan dan 10 tahun - sedang piknik di Taman Kota Plymouth. Ketika kejadian, tiba waktu mereka solat maghrib.

Melihat ada Muslim yang solat di taman, dua wanita mabuk itu menghampiri, lalu secara sengaja berjongkok untuk buang air kecil depan mereka, seperti dilaporkan metro.co.uk, Rabu (2/12).
Perilaku kedua wanita ini dikecam masyarakat yang menyaksikan peristiwa itu. Hakim di Mahkamah Plymouth Crown sampai mengatakan bahawa tindakan keduanya tidak boleh ditoleransi.
"Apa yang mereka lakukan itu sangat menjijikkan," ujarnya.

Richardson yang merupakan ibu tiga anak, mengaku khilaf di hadapan hakim. Ketika kejadian dia dan Claire nekat kencing kerana sedang dipengaruhi alkohol. Mempertimbangkan pengakuan para terdakwa yang mengakui kesalahan, majlis hakim menghukum keduanya agar menjalani hukuman percubaan dua tahun.
 Merdeka.com

1 comment:

  1. biasalah tu peminum alkohol akan pada mabuknya mempunyai sifat lebih buruk daripada BINATANG ...

    ReplyDelete