Friday, February 5, 2016

Lelaki mati kerana telan burger sekaligus

5/2/16

Telan burger tak dikunyah, bapak ini tewas mengenaskan
  ©2016 Merdeka.com
 Seorang lelaki dari Wales meninggal tersedak kerana menelan cheeseburger tanpa dikunyah. Tindakan rakus itu dilakukan Darren Bray (29) ketika makan di salah satu cawangan McDonald di Kota Barry, Wales.

Berdasarkan laporan para saksi, Bray melakukan tindakan bodoh ketika nongkrong bersama sahabatnya. Dia memesan burger seharga 99 sen , lalu menelannya bulat-bulat. "Lihat nih," kata Bray, seperti ditirukan oleh pendakwa di Mahkamah Cardiff yang membuka kes ini Khamis (4/2), seperti dilansir the Guardian.
Burger itu ditekuk menjadi dua bahagian, lalu langsung ditelan. Tak berapa lama, Bray tersedak, sesak nafas parah lalu pingsan.
Darren Bray-2016 Merdeka.com/Twitter

"Dia batuk-batuk teruk dan mengeluarkan suara-suara aneh. Saya berusaha melakukan pertolongan pertama, tapi gagal," kata Sam Bisgrove, salah satu kawan yang hadir di lokasi.

Dari bedahsiasat, diketahui burger selebar 8X5 cm itu tersangkut di tenggorokan, menyumbat saluran pernafasan lelaki yang memiliki tiga anak itu. Ahli Forensik Rhiannon Trefor menyatakan Bray minum alkohol sebelum nekat menelan burger, tapi tidak sampai mabuk.

"Dia meninggal sepenuhnya kerana menelan makanan sebesar itu bulat-bulat. Kematian sangat mungkin terjadi, jika tersedak objek sebesar itu," kata Trefor.
 Merdeka.com

No comments:

Post a Comment