Sunday, February 7, 2016

Tak dibenarkan lihat anak anjing, kanak-kanak 11 tahun bunuh gadis kecil


Tak boleh lihat anak anjing, bocah 11 tahun bunuh gadis cilik
Peniaga anjing ras. ©2013 Merdeka.com/M. Luthfi Rahman
Seorang kanak-kanak 11 tahun didapati bersalah atas pembunuhan temannya, gadis delapan tahun. Pembunuhan dipicu hal pelik, yaitu tidak diperbolehkannya kanak-kanak ini melihat anak anjing milik si gadis kecil itu.

Hakim Kota Tennessee, Amerika Syarikat, Dennis Roach, mengatakan anak tersebut memang terbukti bersalah lantaran menembak si gadis cilik. Dia mengatakan, kanak-kanak lelaki  yang tak disebutkan namanya itu melakukan kejahatan tingkat tinggi.

"Seorang anak yang melakukan kejahatan tingkat pertama tidak boleh untuk dilepaskan begitu saja ke dalam masyarakat, namun untuk ditahan, anak di bawah umur semacam ini harus punya mental kuat," ujarnya, seperti dilansir dari the Guardian, Sabtu (6/2).

Ketika ini, kanak-kanak tersebut berada di tahanan. Pihak  polis  kini tengah berdiskusi, kemana si kanak-kanak ini akan ditempatkan.

"ketika ini mungkin dia akan berada di bawah program  rawatan intensif kami," lanjut Roach.
Makayla Dyer, kanak-kanak itu , memiliki beberapa anak anjing. Gadis malang bersama saudaranya ini tinggal di White Pine, Tennessee.

Kala itu, Makayla bersama kakaknya sedang berbincang dengan pelaku di kamar mereka. Namun dia menolak menunjukkan anak anjing mereka yang baru lahir.
Kesal tidak diizinkan melihat anak anjing, kanak-kanak lelaki  itu kemudian menembak Makayla dengan senjata yang dipamer di rumah gadis cilik tersebut.

No comments:

Post a Comment