Saturday, July 23, 2016

Demi satu rahsia, remaja 14 tahun sembunyikan bayinya dalam laci

23/7/16

Demi sebuah rahasia, remaja 14 tahun sembunyikan bayinya dalam laci
ilustrasi ibu hamil. © livescienceglobal.com
Seorang remaja tega menyembunyikan bayi yang baru dilahirkannya di dalam sebuah laci. Hal tersebut dimaksudkan agar   bayi itu luput dari pantauan orang sekitar.

Remaja yang diketahui baru berusia 14 tahun ini menyembunyikan   bayi tersebut hanya berselang dua hari pasca dia melahirkan. Kelahiran yang secara diam-diam ini dilakukannya di kamar tidurnya, kata mahkamah.

Seperti diberitakan tabloid Mirro.co.uk, Jumaat (22/7), ibu ini merasa takut kerana akan menyambut hari ulang tahunnya yang ke-15. Setelah membungkusnya dengan selimut,   bayi itu lalu dimasukkan ke dalam laci yang terletak di bawah katil tidurnya.

Tanpa memberi tahu siapa pun, ibu ini tetap menjalankan aktivitinya bersekolah seperti biasa. Remaja   ini diketahui sempat meminta bantuan teman dekatnya untuk menguburkan hidup-hidup   bayi itu.

Salah seorang teman dekatnya yang merasa tak tega dengan sang bayi akhirnya tak kuasa menutup rahsia ini. Dia lalu memberitahu hal ini kepada sang ibu.
Usai rahsianya terkuak,   bayi yang hendak diselamatkan  ternyata sudah meninggal. Kini remaja asal Manchester bersiap menghadapi hukuman kerana menjadi pelaku pembunuhan bayi tersebut.

Melalui pengakuannya, dia mengatakan mulanya dia tidak tahu bila perutnya sedang mengandung dan merasa itu seperti sakit perut biasa. Doktor yang memeriksa keadaan jasad bayi mengatakan bila bayi itu dilahirkan dalam keadaan tidak bernyawa dua minit sebelum masuk ke alam dunia.
Kuat dugaan bayi itu adalah hasil hubungannya dengan mantan kekasihnya
 Sumber:Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment