Friday, July 29, 2016

Kehebatan polis wanita ini. Sambil berbikini tangkap pencuri

 29/7/16

 
Instagram/mikaelakellner- Polis  wanita Mikaela Kellner menahan pencuri dengan hanya memakai bikini.
STOCKHOLM   - Seorang polis wanita yang sedang bercuti dengan berjemur sambil mengenakan bikini terpaksa melakukan tugas  mendadak sebagai penegak undang-undang.
Ketika sedang menikmati hangatnya sinar matahari di Ralambshovsparken di Stockholm, Sweden, bersama teman-temannya, polis wanita itu didekati seorang pencopet. 

Polis wanita bernama Mikaela Kellner itu pun tak berfikir panjang untuk langsung bertindak ketika mengetahui ada kawannya yang kehilangan telepon.
Polis  yang sudah mengabdi selama 11 tahun itu, lalu membahagikan fotonya ketika memiting pencopet dengan hanya mengenakan bikini melalui jejaring sosial.

Foto itu diunggah ke akaun Instagram @mikaelakellner, Rabu (27/7/2016).
Kellner bercerita kepada sebuah media tempatan, mulanya pencopet itu mendekat sambil menawarkan majalah.
Dia mengaku dana penjualan majalah itu akan digunakan  untuk  didermakan kepada kaum gelandangan.

Namun kecurigaan muncul, kerana lelaki itu tak   beranjak dari situ dan tetap berdiam di antara para wanita tersebut.
"Saya lalu bilang kepada salah seorang teman saya untuk mengawasi barang-barang bawaan. Tapi tak berselang lama, seorang teman menyedari teleponnya  nya hilang," kata Polis wanita ini. 
Kellner yang terbiasa dengan insting polisnya terus mengejar penjual majalah tadi, memitingnya hingga tersungkur ke tanah.

Aksi ini dilakukan Kellner, bersama seorang teman lainnya yang juga polis . 
"Saya hanya mengandalkan intuisi, saya tak berfikir panjang kala itu, hingga kami menjatuhkan dia," ungkap Kellner seperti dilansir laman UPI.
Setelah menahan pelaku dengan barang bukti hasil pencopetan, Kellner menelepon anggota polis  yang lalu menggiring lelaki itu ketahanan. 
Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment