Friday, August 5, 2016

Bayi 6 Minggu Mau Dibuang ke Lubang Tandas oleh Ayahnya Sendiri

5/8/16



WWWN Dennis Grateley


PENNSYLVANIA   - Entah apa yang ada di benak Dennis Grateley ketika berniat membuang bayinya sendiri ke lubang kloset.
Ketika itu, lelaki berusia 31 tahun di Pennsylvania, Amerika Syarikat itu sedang terlibat pertengkaran dengan kekasihnya.

Seperti dikutip laman WWWN, Jumaat (5/8/2016), anggota polis menangkap Dennis dengan tuduhan usaha pembunuhan terhadap bayi lelaki berusia enam minggu.
Setelah penangkapan itu, ketika ini Dennis ditahan di penjara Allegheny County, menunggu sidang soal jaminan. 
Berdasarkan hasil penyiasatan polis , Dennis dan kekasihnya sedang berbantahan tentang urusan bayi yang masih merah itu. Peristiwa itu terjadi pada Selasa, tengah malam.

Di tengah perdebatan, Dennis lalu mengangkat anaknya, lalu memegang kaki bayi itu hingga tergantung terbalik. Saat itu, Dennis sudah menempatkan kepala  bayi itu menghadap ke lubang WC.
Beruntung, masih ada beberapa orang yang tinggal di rumah itu. Mereka lalu berusaha merampas bayi itu dari tangan Dennis, dan sesaat kemudian dia yang diserang oleh sekawanan anjing yang ada di rumah itu.
Bayi itu langsung dilarikan ke rumah sakit untuk mendapatkan  rawatan. Dua jam berselang anak itu sudah diperbolehkan kembali ke rumah. 

Sementara, Dennis akhirnya menyerahkan diri kepada polis  para sekitar pukul 2.30 dinihari. Dia juga dibawa ke rumah sakit untuk mendapat  rawatan akibat luka gigitan anjing. 
Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment