Sunday, August 21, 2016

Kerana Mengganggu, Ayah Pukul Bayinya hingga Mati

21/8/16

Emersyn, bayi empat bulan yang tewas ditangan ayahnya sendiri. (Foto: Twitter)
Emersyn, bayi empat bulan. (Foto: Twitter)

MINNEAPOLIS – Seorang ayah asal Minneapolis, Minnesota, Amerika Syarikat   dijatuhi hukuman penjara atas tindakan pembunuhan tingkat dua. Pidana tersebut dijatuhkan oleh mahkamah usai lelaki itu mengaku telah membunuh bayi perempuannya pada 13 Ogos 2016.

Ialah Cory Morris, ayah muda yang berusia 21 tahun, yang tega memukul  bayinya berusia empat bulan. Alasannya, bayinya itu tidak berhenti berceloteh ketika Morris sedang menonton TV.

Dikutip dari Metro,  21/8/2016 , insiden tersebut bermula ketika isteri Morris meninggalkannya untuk pergi bekerja. Morris pun terpaksa mengawasi puterinya di rumahnya. Morris kemudian menonton TV untuk menghilangkan kebosanan, tetapi bayi yang bernama Emersyn tersebut terus bersuara dan dianggap mengganggu kegiatan ayahnya itu. Morris kemudian memutuskan untuk memindahkan puterinya ke kamarnya.

Meski telah dipindahkan, Emersyn tetap berceloteh dan membuat ayahnya geram. Sontak Morris memukul Emersyn untuk membuatnya diam. Ia memukuli anaknya sebanyak 15 kali di wajah dan tujuh kali di dada, sebelum akhirnya menghimpit dada Emersyn dengan kedua tangannya. Tak lama kemudian, Emersyn dinyatakan meninggal.

Menyedari hal itu, Morris berkata kepada isteri dan ibunya bahawa dia telah melakukan sesuatu yang buruk, namun ia tidak menjelaskan detail perbuatannya itu.
Keluarga Morris pun segera memanggil petugas keadaan darurat. Saat mereka tiba, mereka menemui bayi itu telah terbujur dengan darahnya yang bercucuran. Mereka juga melihat tangan Morris berlumuran darah yang sudah mengering.
Okezone

No comments:

Post a Comment