Sunday, August 7, 2016

Lelaki ini didenda kerana cabul penumpang pesawat

6/8/16

Ilustrasi. Pelecehan seksual. (Foto: dok. Okezone)
 (Foto: dok. Okezone)
 
NEWARK – Ada-ada saja ulah penumpang Pesawat Virgin America yang satu ini. Bosan terbang lama, fikirannya pun menjadi nakal. Tanpa pernah berkenalan sebelumnya, dia meraba kemaluan penumpang perempuan yang tertidur di sampingnya.

Ketika korban bangun, tangan lelaki mesum itu masih berada di kemaluannya dan kakinya yang telanjang dielus-eluskan ke kaki korban. Penumpang perempuan yang tidak disebutkan namanya itu lantas marah besar. Demikian dikutip dari Metro,  Sabtu (6/8/2016).

Dia mengadukan hal ini kepada awak pesawat dan meminta tempat duduknya dipindahkan. Teman lelaki yang berada di samping korban kemudian bersedia tukar tempat duduk. Si pelaku yang malu, kemudian mencuba berdamai dengan menawarkan mereka minuman.
Akan tetapi pelecehan seksual ini tidak dapat dimaafkan begitu saja, awak pesawat memindahkan pelaku ke deretan lain. Sementara, pelaku yang diketahui bernama Veerabhadrarao Kunam (58) berjanji tidak akan mengulangi perbuatan cabulnya lagi.

Insiden ini terjadi pada 29 Julai ketika pesawat tersebut dalam penerbangan ke Los Angeles. Sehari kemudian, Kunam ditahan di Newark, New Jersey. Hari itu juga, lelaki asal Visakhapatnam, India itu dibebaskan setelah membayar denda sebesar USD50 ribu .

No comments:

Post a Comment