Monday, November 14, 2016

ADUN Sekinchan mohon maaf, malu Jamal dari kawasan sama

13/11/16

ADUN Sekinchan dari DAP, Ng Suee Lim memohon maaf atas 'kewujudan' pemimpin Gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunos kerana kedua-dua mereka beroperasi dari kawasan yang sama.

"Saya ingin memohon maaf kepada anda semua kerana pemimpin Baju Merah, Ketua Umno bahagian Sungai Besar, Jamal adalah dari Sekinchan.
"Saya tidak tahu mengapa kawasan saya mempunyai seseorang seperti itu. Saya malu ada seseorang seperti itu (dari kawasan saya)," kata Ng dalam ceramah BERSIH di tempat letak kereta Bandar Tun Hussein Onn, malam tadi.

Semalam, Jamal dan kumpulannya berkumpul di Dataran Maybank yang menjadi salah satu tempat berkumpul yang dirancang BERSIH.

Beliau mengulangi ancaman sebelum ini untuk menghentikan perhimpunan tersebut dengan Baju Merah akan turut berhimpun di mana sahaja BERSIH mengumpulkan para pesertanya.

Kumpulan baju merah juga telah mengganggu konvoi BERSIH yang diadakan bertujuan untuk meningkatkan kesedaran umum mengenai agenda perhimpunan.
Pada ceramah BERSIH itu yang menyaksikan kira-kira 80 orang hadirin, pengerusinya Maria Chin Abdullah bercerita mengenai ancaman bunuh yang diterimanya.

"Ia (ancaman bunuh) adalah sesuatu yang kita mesti tentang dan hentikan.
"Kami juga diserang dengan dakwaan BERSIH ambil wang daripada (pembiaya Amerika) George Soros," tambahnya.
Malaysiakini

No comments:

Post a Comment