Wednesday, November 2, 2016

AS-Rusia siap kerjasama hadapi alien yang dijangka tiba 2017

2/11/16

Lupakan Perang Dunia Ketiga, AS-Rusia siap kerja sama hadapi alien
ilustrasi pesawat alien ke bumi. ©Youtube.com
 Amerika Syarikat dan Rusia boleh saja tengah berseteru dalam konflik Syria yang disebut-sebut bakal memicu Perang Dunia Ketiga. Tapi khabar teranyar dari   video YouTube menyebutkan kedua negara terkuat dunia itu akan bekerja sama untuk bersiap menghadapi serangan alien.

Seperti dikutip dari the Daily Star dan Inquistr, Ahad (30/10), dalam video yang muncul pertama kali Khamis lalu itu disebutkan Presiden Rusia Vladimir Putin belum lama ini mengadakan pertemuan rahsia dengan Wakil Presiden AS Joe Biden. Pada kesempatan itu Biden menyampaikan pesan Presiden AS Barack Hussein Obama yang mengajak Rusia untuk bekerja sama membuat sistem pertahanan yang mampu melindungi seluruh planet bumi dari serangan alien.

Menurut video itu, Badan Antarika Nasional AS (NASA) mendeteksi pergerakan pesawat alien sedang mendekati planet Bumi dan akan tiba pada September 2017.

Pada pertemuan tersebut Putin juga menyatakan kedatangan pesawat alien itu seperti peristiwa pada 4 April 1561 ketika laporan menyebutkan ada ratusan pesawat tak dikenal (UFO) beterbangan di langit Nuremberg, Jerman.

Video klip berdurasi enam minit yang berjudul 'AS peringatkan Rusia 'Alien sedang dalam perjalanan, Akan Tiba 2017' itu diunggah oleh akaun dengan nama UFOmania. Menurut narator di video itu Putin percaya dengan kebenaran khabar tersebut.

Sang narator dalam video mengutip pernyataan mantan Presiden AS Ronald Reagen kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang menuturkan dunia akan bersatu jika dan hanya jika ada serangan alien. Pernyataan itu tampaknya sesuai dengan konteks geopolitik ketika ini yang sedang  panas akibat perseteruan AS dan Rusia dalam konflik Syria. 
Sumber:Merdeka.com /Youtube

No comments:

Post a Comment