Monday, November 21, 2016

Tian Chua, Zuraida dan 5 lagi dibebaskan

 | November 21, 2016
Mereka yang dilepaskan itu terdiri daripada 2 ahli Parlimen PKR, 3 aktivis, seorang adun DAP dan seorang pemimpin Pemuda Umno.
Tian-Chua,-ZuraidaPETALING JAYA: Tujuh individu yang ditahan sebelum dan selepas perhimpunan Bersih 5, kelmarin, sudah dibebaskan.

Mereka ialah Ahli Parlimen PKR Batu, Tian Chua; Ahli Parlimen PKR Ampang, Zuraida Kamaruddin dan Adun DAP Pasir Pinji, Howard Lee.
Turut dibebaskan ialah Ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih, Hishamuddin Rais; pereka grafik, Fahmi Reza dan seorang aktivis pelajar, Muhammad Luqman Nul Hakim Zul Razali.

Tian Chua melalui Twitternya memaklumkan pembebasannya kepada penyokong: “Keluar dari Balai Polis Dang Wangi.”
Catatan itu disertakan sekeping gambar beliau bersama 5 yang lain.
Exco Pemuda Umno, Datuk Armand Azha Abu Hanifah yang turut ditahan kelmarin kerana menyertai perhimpunan balas gerakan Baju Merah, turut dibebaskan dari Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, hari ini.

Dalam mesej yang tersebar melalui WhatsApp, Armand memaklumkan penyokongnya beliau dibebaskan pada jam 12.15 tengah hari tadi.
Beliau mengucapkan terima kasih kepada peguamnya, Suzana dan individu lain yang bersamanya sejak mula sehingga pembebasannya dari lokap hari ini.
“Saya rela dipenjarakan, tetapi saya tak rela perjuangan saya dipenjarakan.”

1 comment:

  1. KDNK Suku Ketiga Malaysia Lebih Baik Dari Singapore. Boleh Capai Kalau PM Korup?

    SEBUAH lawan web di Singapore, streettimesreview.com mendedahkan bahawa pencapaian KDNK sukuketiga tahun 2016 Malaysia adalah JAUH lebih baik dari negara berkenaan. Malaysia mencatat pertumbuhan 4.3% manakala Singapore NEGATIF (-)-4.1%!!


    Penulis sengaja ambik sumber dari negara berkenaan sendiri sebab kalau guna sumber kredibel dalam Malaysia kang, Mahathir kata dedak sudah diberikan, kalau ambik sumber portal berita pembangkang atau Sinar Harian, berat sebelah pulak.

    Maka tidak hairanlah masa demo Bersih itu hari, ramai cina kuning yang datang ini, perut mereka boroi-boroi belaka. Waktu rehat tengahari (demo pun ada waktu rehat), majoriti cina kuning makan dalam restoran Insaf – yang kita ‘insaf’ (serik) juga nak membayarnya.

    Rupa-rupanya ekonomi negara kita lebih baik dari negara jiran tetangga sebelah, itu yang gemuk dan mampu tu.

    Fahamlah kita sekarang kenapa ketika Malaysia mengenakan caj untuk kenderaan Singapore masuk ke Malaysia sebanyak RM 20 atau (Sing Dollar 6 / lebih kurang), ramai di kalangan rakyatnya yang merungut, ekonomi tak berkembang rupanya.

    Malaysia +4.30%
    Taiwan +2.06%
    Japan +2.20%
    N.Zealand+0.90%
    S.Korea +0.70%
    Hong Kong+0.60%
    Singapore-4.10%

    Persoalannya sekarang, bagaimana ini boleh dicapai kalau Perdana Menteri kita, kerajaan kita korup dan rasuah seperti mana dakwaan Bersih dan Pakatan pembangkang yang diketuai DAP (Mahathir hanya ikonnya saja)? Pasal kerajaan kita bersih dan diurus dengan baiklah maka pencapaian ini mampu dicapai.

    Kena ingat ni macai sekelian, sejak 7 tahun jadi Perdana Menteri negara ini, Datuk Seri Najib Tun Razak belum pernah jerumuskan negara ni dalam kancah kemelesetan ekonomi lagi tau, bandi Mahathir 2 kali buat negara hampir bankrap (1986 dan 1997).

    Ini (KDNK) yang sebenarnya jadi rujukan nak tahu ekonomi berkembang ke tidak. Bukan sebab satu hospital kurangkan bajet atau satu sekolah kenakan bayaran itu dan ini untuk kata kerajaan tidak ada duit.

    Tapi iyelah, sokong pembangkang sama juga maksudnya dengan tidak cerdik. Puak puak ini macam katak duduk bawah tempurung, mana tahu kalau kita cakap benda benda level tinggi sikit macam ini.

    Kalau cerdik sangat, tidaklah sokong Bersih yang akhirnya tidak mencapai apa-apa hasil melainkan menyusahkan orang ramai dan penat badan sendiri saja.

    ReplyDelete