Tuesday, December 6, 2016

Datuk mangsa tembak hampir didakwa Ordinan Darurat

 | December 6, 2016
Namun ketua polis Pulau Pinang berkata ahli perniagaan itu, Datuk Ong Teik Kwong, 32, tidak pernah didakwa di mahkamah kerana kesalahan di bawah EO susulan undang-undang itu dimansuhkan.
Datuk-Abdul-Ghafar-Rajab
GEORGE TOWN: Seorang Datuk yang terbunuh dalam satu insiden tembakan di sini minggu lalu tidak pernah didakwa atas kesalahan jenayah, tetapi polis pernah menyiasatnya di bawah Ordinan Darurat (EO).

Ketua Polis Pulau Pinang Abdul Ghafar Rajab berkata ahli perniagaan itu, Datuk Ong Teik Kwong, 32, tidak pernah didakwa di mahkamah kerana kesalahan di bawah EO susulan undang-undang itu dimansuhkan.

“Jika anda lihat rekod jenayahnya, dia biasa ditangkap. Tetapi jika rekod jenayah, dia tidak pernah didakwa di mahkamah.
“Kita pernah tangkap dia di bawah EO sebelum ini. Tetapi memandangkan EO dimansuhkan, dia dilepaskan,” katanya kepada wartawan selepas merasmikan majlis makan tengah hari Persatuan Pegawai Polis Bersara Pulau Pinang di sini hari ini.

Ong dan 3 yang lain ditembak mati oleh seorang pengawal peribadinya yang “menghidap masalah mental” pada Khamis lalu. Lima yang lain turut cedera dalam kejadian itu.
Ghafar berkata pengawal peribadi berusia 37 tahun itu akan ditahan reman seminggu lagi selepas reman 7 harinya tamat esok.

“Kami merekodkan 19 kenyataan berkaitan kes tembakan itu. Polis akan menyiapkan kertas siasatan sebelum menyerahkan kepada pendakwa,” katanya.
Sementara itu, Ghafar berkata polis masih menyiasat video viral di mana seorang lelaki yang penuh tatu di badannya disebat dengan hos taman.
Ghafar berkata lelaki berusia 27 tahun itu direman untuk membantu siasatan dan akan disoal siasat.

“Kami akan memanggil lebih 2 individu. Penyerang berusia 27 tahun itu akan dibebaskan dengan jaminan polis esok,” katanya.
Katanya, lelaki itu dipukul selepas dia menghina seseorang yang sudah meninggal dunia tetapi tidak menamakan siapa orangnya.
“Ini jelas kes gatal tangan. Siapa suruh dia hina orang mati di WeChat dan media sosial alin? Sebab itu saya kata hanya muat naik sesuatu yang anda pasti.

“Anda mungkin menyakitkan seseorang yang sedang bersedih dengan kematian atau keluarganya cedera. Sudah tentu anda akan marah. Kalau saya pun, saya marah jika sesiapa hina kawan saya.
“Tetapi sudah tentu tidak boleh ketepikan undang-undang dan menyerang orang lain satu kesalahan jenayah. Tetapi polis dapat menyelamatkan lelaki dalam video itu,” katanya.

Ghafar berkata polis juga bercadang mengambil tindakan terhadap mangsa, selepas dia sembuh daripada kecederaannya.
Katanya, mangsa menerima rawatan pesakit luar.
FMT

1 comment:

  1. ASS..WR.WB.SAYA PAK ALERSKY TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


    NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand

    ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
    0823-9177-2208
    saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak

    ReplyDelete