Saturday, February 25, 2017

Malas kerja, lelaki ini tikam dirinya sendiri

25/2/17

Foto ilustrasi (Foto: Istimewa)
Foto ilustrasi (Foto: Istimewa)

KASUGAI – Rasa malas kerap membuat orang enggan beraktiviti. Namun, kes di Jepun ini mungkin masuk ke kategori ekstrem sebab seorang  lelaki separuh umur   malas masuk kerja. 

Asahi Digital mewartakan, insiden ini bermula ketika Masaru Miura (54), dari Kota Kasugai mendatangi balai polis di wilayah Nagoya pada Rabu 22 Februari pagi waktu setempat. Ia mendakwa ada  lelaki  misteri  menusuknya dari belakang ketika ia sedang berada di tandas stesyen keretapi bawah tanah.

Ketika sedang diubati, polis  mulai menyoal banyak hal terkait dakwaannya itu. Sebagaimana dikutip dari Russia Today, Sabtu (25/2/2017), lama-lama Miura akhirnya ketakutan dan mengaku bahwa iamencederakan dirinya sendiri kerana malas masuk kerja.

“Saya tidak mau masuk kerja jadi saya melakukannya. Jika terluka maka saya fikir saya tidak perlu masuk kerja,” ujar Miura, sebagaimana diwartakan TomoNews. Miura menjelaskan, ia menemukan pisau tersebut dekat loket tiket stesyen dan langsung nekat menusuk dirinya sendiri kerana stres akan pekerjaannya. Akibat insiden itu, Miura ditahan dengan dakwaan membuat  laporan palsu.

No comments:

Post a Comment