Saturday, February 25, 2017

VIDEO: Hebat! Harimau-Harimau Ini Mampu Kejar dan Tangkap Drone

24/2/17

Sekawanan harimau Siberia mengejar drone milik wartawan media China (Foto: Russia Today)
Sekawanan harimau Siberia mengejar drone milik wartawan media China (Foto: Russia Today)

HEILONGJIANG – Satu unit drone milik wartawan media China Central Television (CCTV) rosak teruk setelah dicabik-cabik oleh sekawanan harimau. Yang menakjubkan, kawanan harimau di Wilayah Heilongjiang, China, itu berhasil menjatuhkan drone yang ketika itu sedang terbang.

Drone itu tampak normal  saja ketika terbang di udara untuk merakam kehidupan sekawanan harimau. Namun, sekawanan harimau Siberia itu kemudian mengejar drone dan berusaha menangkapnya. Beberapa ekor harimau tampak kesukaran berlari kerana kelebihan berat badan.


Seperti dimuat Russia Today, Jumaat (24/2/2017), kru yang mengendalikan peranti tersebut melakukan satu kesalahan fatal. Satu ekor salah satu predator paling mematikan itu berhasil menangkap drone dan menjatuhkannya ke tanah.

Beberapa ekor harimau yang penasaran kemudian berkumpul dan melihat-lihat alat tersebut. Mereka mengunyah beberapa bahagian drone dan tampak kesal kerana tidak boleh dimakan. Tiba-tiba salah satu motor drone mengeluarkan asap hingga membuat harimau-harimau itu ketakutan. Satu per satu mereka meninggalkan drone yang sudah hancur itu begitu saja.
 Sumber: Russia Today/Youtube

No comments:

Post a Comment