Tuesday, March 21, 2017

Ingin dapatkan nombor cewek, lelaki ini terjun ke sungai penuh buaya

21/3/17

 
 Berenang bersama buaya. ©2012 Merdeka.com
   Demi memberikan kesan terhadap backpacker wanita asal GB, seorang remaja nekat terjun ke tengah sungai penuh buaya. Bukannya kekaguman, namun harus dikejarkan ke rumah sakit akibat luka yang dideritanya setelah diserang hewan liar tersebut.

Dilansir stesyen televisyen Sky News, Isnin (20/3), remaja   tersebut diketahui bernama Lee de Paauw. Dia mengalami luka di lengan kirinya setelah berusaha mencuba nasib  keluar dari Sungai Johnstone penuh buaya dalam keadaan hidup.

Remaja berusia 18 tahun ini berada di sebuah hostel di kota kecil Innisfail bagian utara Queensland.  Ketika   berjalan bersama teman-temannya pada Ahad (19/3) pagi, dia ingin menjalani tentangan dengan berenang di sungai tersebut.

"Semuanya berlangsung dengan cepat. Tanpa banyak cakap dia langsung terjun ke dalamnya, tempat dengan banyak percikan ombak dan teriakan," kata Sophie Paterson, remaja wanita yang ingin mendapat kesan hebat dari remaja lelaki itu, kepada harian Courier-Mail.

"Tidak lama muncul banyak darah dan dia tidak berhenti berteriak."

Wanita berusia 24 tahun asal Somerset, GB tersebut mengakui mencabar   lelaki tersebut untuk melompat, namun tak pernah menyangka cabaran mereka disambut korban.

"Dia berjalan di sungai kecil itu dan berkata, 'saya boleh berenang', dan kami menjawab, 'cuba saja lakukan', tetapi kami tidak berfikir dia akan melakukannya," ucapnya.

Setelah menceburkan diri, sejumlah buaya langsung menyerang korban. Lee mencuba memukul kepala buaya tersebut untuk melepaskan diri sebelum berhasil diselamatkan keluar dari dalam air. Kini remaja malang itu telah mendapatkan  rawatan  untuk mengubati luka-lukanya.

"Saya hanya ingin memperlihatkan pada mereka. Saya mendapatkan nombornya. Buaya itu menggigit lengan saya, menarik saya ke dalam sungai dan mulai berputar," ucap lelaki itu.

"Hewan itu membawa sekitar enam meter dari tebing sungai. Saya pukul sekali di hidungnya, dan gigitannya mengendur beberapa saat. Kemudian saya pukul lagi tepat di matanya. Saya beruntung kerana hewan itu terus langsung melepaskan saya."
 Sumber:Merdeka.com

No comments:

Post a Comment