Wednesday, April 12, 2017

Wanita Ini Memperkosa Pemandu Teksi

12/4/17

Brittany Carter dijatuhi dakwaan pemerkosaan dan perampokan terhadap seorang sopir taksi (Foto: BBC)
Brittany Carter dijatuhi dakwaan pemerkosaan dan rompakan terhadap seorang pemandu teksi (Foto: BBC)
OHIO – Seorang perempuan di Ohio, Amerika Syarikat (AS), dijatuhi dakwaan pemerkosaan terhadap seorang  pemandu teksi. Wanita itu, Brittany Carter  dipercayai melakukan perbuatan seksual kepada lelaki berusia 29 tahun itu.

Di saat bersamaan, rakan pelaku yang bernama Corey Jackson menodongkan pisau ke leher mangsa. Pasangan tersebut berhasil merompak wang sejumlah USD32 sebelum melarikan diri. Polis  masih mendalami kes tersebut.

“Kami tidak tahu mengapa perempuan itu melakukan pemerkosaan. Mungkin itu dilakukan untuk mengalihkan perhatian kerana keduanya merompak wang mangsa,” tutur Letnan Polis, Robert Ring, seperti dimuat BBC, Rabu (12/4/2017).

Kes rompakan tersebut bermula ketika Brittany Carter memanggil layanan teksi Trinity Express pada 28 Januari 2017 dini hari waktu setempat. Perempuan berusia 23 tahun itu kemudian ditangkap oleh polis  atas laporan pemandu teksi.

Brittany Carter didakwa melakukan kejahatan pemerkosaan tingkat satu dan rompakan. Ia juga diketahui memiliki catatan jenayah terkait kepemilikan dadah jenis heroin pada 2016.  Wanita itu kini mendekam di tahanan Hancock County.

Sementara Corey Jackson masih berstatus buruan. Polis  sudah menerbitkan waran tangkap terhadap lelaki berusia 20 tahun itu. Ia akan didakwa dengan jenayah rompakan dan keterlibatan dalam tindakan pemerkosaan tingkat satu.

No comments:

Post a Comment